Uraniumweg 23
3812 RJ Amersfoort

€ 45

Per m² per jaar
  Terug naar overzicht

Kenmerken

Refläkt
Kantoorruimte
Bestaande bouw
Op bedrijventerrein,
Op industrieterrein
In overleg
Ja
0.00 m2
0.00 m2
0.00 m2
0.00 m2
7
Centrale verwarming
Mechanische ventilatie,
Databekabeling,
Pantry
Britt Schoonderbeek



Omschrijving

Refläkt, één van de meest bijzondere gebouwen in Amersfoort komt na 21 jaar weer beschikbaar voor de verhuur. 

21 jaar stond dit gemeentelijke monumentale gebouw leeg. Met behoud van de bijzondere architectuur en eerbied voor haar historie wordt het gebouw herontwikkeld tot een multifunctioneel bedrijfsgebouw.

Het object is gelegen op bedrijventerrein De Isselt en kent een totale oppervlakte van circa 5758 m² met omheind en afsluitbaar buitenterrein.

De context waarin het gebouw zich bevindt is heel bijzonder. Het pand staat op een ruime kavel met haar voeten in het water, vanuit de bovenste ramen zie je het groen van de Utrechtse Heuvelrug, rivier De Eem en de Amersfoortse binnenstad.

Dit gebouw heeft 7 verdiepingen en is 35 meter hoog.

De ruimtes zijn ondergebracht in drie cilindervormige vloeren grenzend en verbonden aan elkaar via een driehoekige kern met sanitair, liften en trappen.

Door zijn constructie is het pand energiezuinig.
Het pand weert zomers de warmte en ‘s winters houdt het de warmte binnen.
Daarnaast komt er HR++ glas in het pand en gaat van het gas af.

Waar is het object gelegen?
De Isselt is gelegen in het westen van Amersfoort en heeft een centrale ligging. De snelwegen A1 en A28 bereikt u in nog geen 10 minuten. Ook is er een goede ontsluiting naar het centrum en centraal station van Amersfoort.

De Isselt heeft een enorme variëteit aan bedrijven. Van bouwgroothandel, logistieke dienstverleners, MKB bedrijven tot aan fabrieken.  

Wat huur ik?
Voor de verhuur is in totaal circa 5758 m² gebruiksoppervlakte (GO) beschikbaar,
beschikbaar in units vanaf 916 m².
Per unit zijn er drie cilinders aan elkaar verbonden, oppervlak per cilinder is ca. 305 m². 

Het gebouw is als volgt ingedeeld:
Kelder bedrijfsruimte en/of opslag circa 206 m² (GO).               
1e verdieping kantoor- en/of bedrijfsruimte circa 916 m² (GO)
2e verdieping kantoor- en/of bedrijfsruimte circa 916 m² (GO)
3e verdieping kantoor- en/of bedrijfsruimte circa 916 m² (GO)
4e verdieping kantoor- en/of bedrijfsruimte circa 916 m² (GO)
5e verdieping kantoor- en/of bedrijfsruimte circa 916 m²  (GO)
6e verdieping horecaruimte met buitenruimte circa 407 m² (GO) excl. dakterras                      
7e en 8e verdieping kantoor- en/of bedrijfsruimte met buitenruimte circa 565 m² (GO) excl. dakterras                  

Waar mag ik het voor gebruiken?
Het pand biedt een gevarieerd aantal functies. Zo is het bijvoorbeeld een ideale werkplek voor ondernemingen die kantoor met opslag en/of bedrijfsruimte willen combineren.

Horeca
Op de 6e verdieping is er de mogelijkheid tot het realiseren van horeca.
Vanaf deze verdieping is er verbinding met een groot dakterras, het uitzicht vanaf deze verdieping is waanzinnig.
Deze locatie is dan ook de perfecte plek voor een rooftop bar met restaurant. 
 
Bij de gemeente Amersfoort valt het onderhavige onroerend goed in het vigerende bestemmingsplan Bedrijventerrein 1 (Isselt). De bestemming van het percee l is: Bedrijventerrein en heeft de Functieaanduiding: Bedrijf tot en met categorie 5.1.

Indien benodigd dient huurder zelf zorg te dragen voor de aanvraag van een milieuvergunning / gebruiksvergunning.

Hoe wordt het opgeleverd?
Pand wordt gerenoveerd en wordt casco opgeleverd, met eenmalige verstrekking van o.a.:
• Lichtarmaturen;
• Glad afgewerkte wanden, gesausd in ral 9010;
• Toiletten;
• 2 goederen liften (13 persoons en/of bruikbaar met palletwagen met een draagvermogen van 1000kg);
• Vloerverwarming;
• Luchtbehandelingssysteem;
• Meterkast inclusief tussenmeters t.b.v. levering warmte, water en elektra.

Is er parkeergelegenheid aanwezig?
Er is voldoende parkeergelegenheid op eigen terrein aanwezig.

Wat is de huurprijs?
Op aanvraag, afhankelijk van het opleverniveau.

Welke diensten krijg ik geleverd?
Het object is voorzien van eigen verbruiksmeters ten behoeve van warmte, water en elektra.
Daarnaast worden er servicekosten in rekening gebracht bij huurder.
De hoogte van de servicekosten worden tussen verhuurder en huurder nader bepaald zodra concreet is welke invulling de ruimte krijgt.

Verhuurder zal in ieder geval zorgdragen voor de volgende diensten op basis van voorschot;
- Onderhoud tuin / terrein/ parkeerplaatsen; 
- Klein dagelijks onderhoud algemene ruimte;
- Levering warmte, water en elektra gehuurde ruimte;
- Levering warmte, water en elektra algemene ruimte;
- Onderhoud en periodieke controle elektronisch toegangssysteem;
- Onderhoud en periodieke controle verwarmingsinstallatie;
- Onderhoud en periodieke controle luchtbehandelingsinstallatie;
- Onderhoud en periodieke controle brandslanghaspel;
- Onderhoud en periodieke controle toegangspoort;
- Naamsaanduiding zuilen en bewegwijzering (eenmalig voor rekening van verhuurder);
- Onderhoud buitenverlichting;
- Ongediertebestrijding;
- Schoonhouden van daken en goten;
- Glasbewassing buitenzijde;
- Schoonmaak gevel (niet beglazing);
- Herstel inbraakschade;
- Glasverzekering;
- Administratiekosten ad. 5% over de vergoeding van leveringen en diensten.

Betaling per maand of kwartaal?
Per maand/kwartaal (in overleg), vooruit te betalen.

Hoe lang moet ik huren?
Vijf jaar met vijf optiejaren, geniet de voorkeur. Afwijkende termijnen in overleg.

Is er BTW verschuldigd?
Er is sprake van een BTW-belaste verhuur.

Per wanneer kan ik het huren?
In overleg, naar verwachting oplevering in Q3/Q4 2023.

Huurprijsaanpassing
De huurprijs zal jaarlijks, per 1 januari, worden aangepast overeenkomstig de maandprijsindexering volgens de CBS-cijfers ‘’alle huishoudens’’.

Moet ik een garantie stellen?
Bankgarantie/waarborgsom ter grootte van een bruto betalingsverplichting van drie maanden huur inclusief servicekosten en BTW.

Welk huurregime is van toepassing?
De te sluiten huurovereenkomst zal worden opgemaakt conform het model welke door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) op 30-1-2015 is vastgesteld en op 17-2-2015 is gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 15/20 tevens gepubliceerd op de website met aanvullende bepalingen door verhuurder.

Goedkeuring?
Eventuele huurtransacties dienen ter goedkeuring voorgelegd te worden aan opdrachtgever c.q. eigenaar van het gebouw. Tot deze goedkeuring verleend is, zijn alle uitgebrachte aanbiedingen geheel vrijblijvend.

Meer informatie of een afspraak inplannen?
Voor nadere informatie en/of bezichtigingen kunt u een afspraak maken met:
sbnl – goed vastgoed
Basicweg 7, 3821 BR Amersfoort
Telefoon: 033 456 23 63

 



Dit bedrijf bezichtigen in Amersfoort?

Delen

Contact

Postbus 1292
3800 BG Amersfoort
Basicweg 7
3821 BR Amersfoort

Makelaardij

(033) 456 23 63
info@sb.nl

Beheer

(033) 456 23 63
tbo@sb.nl

Administratie

(033) 456 14 60
factuur@sb.nl