Het gebouw ‘de Birkt’ maakt onderdeel uit van het zeer representatieve bedrijvenpark ‘de Birkt’. Het staat bekend vanwege de fraaie vormgeving door Pouw en Dillen architecten. De ruimte beschikt over hoge plafonds van 4,5 meter! De gevels zijn voorzien van grote raampartijen. Optimaal daglicht dus! Laat je inspireren in deze omgeving!
LIGGING
Het gebouw ligt aan de rand van bedrijventerrein De Isselt en is via de A28/Stichtse Rotonde en de Rondweg Zuid evenals vanaf de A1 via de Bunschoterstraat snel en gemakkelijk te bereiken.
Op de Birkt zijn veel creatieve marketing en communicatie bedrijven, kunstenaars en bedrijven in de logistiek gevestigd.
GEBRUIK
De bedrijfsruimte valt onder het geldend bestemmingsplan De Isselt van de gemeente Amersfoort. De bestemming luidt Gemengde doeleinden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de gemeente Amersfoort of ons kantoor.
RUIMTE
Op de begane grond van het gebouw: ca. 99 m² BVO bedrijfsruimte.
VLOERBELASTING
De bedrijfsruimte heeft een vloerbelasting van 1500 kg/m².
OPLEVERNIVEAU
De ruimte wordt opgeleverd in de huidige staat, inclusief:
- overheaddeur;
- mechanisch ventilatiesysteem;
- c.v. installatie;
- keukenblok;
- brandslanghaspels;
HUURPRIJS
€ 130,- per m2 per jaar excl. servicekosten en BTW.
PARKEREN
Het is mogelijk om een parkeerplaats te huren. De parkeerplaats is te huur voor een bedrag van € 350,- per parkeerplaats per jaar exclusief BTW.
GEBRUIK EN BESTEMMING
bedrijfs-/kantoorruimte
ENERGIELABEL
Het kantoorgebouw heeft een energielabel A.
SERVICEKOSTEN
De vergoeding voor bijkomende leveringen en diensten (servicekosten) bedraagt €32,50 per m² per jaar exclusief BTW, op basis van nacalculatie en hebben betrekking op:
- Levering gas, water en elektra (d.m.v. tussenmeters)
- Onderhoud tuin / terrein / parkeerplaatsen/ slagboom;
- Onderhoud en periodieke controle C.V. installatie;
- Onderhoud en periodieke controle overheaddeur;
- Onderhoud en periodieke controle mechanische ventilatie;
- Onderhoud buitenverlichting;
- Glasbewassing;
- Naamsaanduiding bewegwijzering (éénmalig voor rekening van Verhuurder);
- Vuilafvoer bedrijfs-/ papierafval;
- Herstel inbraakschade;
- Onderhoud daken en goten;
- Onderhoud en schoonmaak gevel (niet beglazing);
- Onderhoud en periodieke controle brandslanghaspels;
- Glasverzekering;
- Administratiekosten ad. 5% over de vergoeding van leveringen en diensten.
Huurder sluit voor eigen rekening en risico contracten met leveranciers af voor gas, water, elektra, telefonie en data.
HUURBETALING
Per maand vooruit.
HUURTERMIJN EN VERLENGINGSPERIODE(N)
Voorkeur 5 jaar + 5 jaar, maar andere huur-en/of verlengingsperiode(n) is bespreekbaar.
AANVAARDING
Beschikbaar per 1 januari 2025.
OMZETBELASTING
Er is sprake van een BTW belaste verhuur.
HUUPRRIJSAANPASSING
Jaarlijks, per 1 januari, op basis van de wijziging van het maand indexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
GARANTSTELLING
Bankgarantie/waarborgsom ter grootte van een bruto betalingsverplichting van drie maanden huur inclusief servicekosten en BTW.
HUUROVEREENKOMST
De te sluiten huurovereenkomst zal worden opgemaakt conform het model welke door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) op 30-1-2015 is vastgesteld en op 17-2-2015 is gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 15/20 tevens gepubliceerd op de website www.roz.nl, met aanvullende bepalingen door verhuurder.
GOEDKEURING
Eventuele transacties dienen ter goedkeuring voorgelegd te worden aan opdrachtgever c.q. eigenaar van het gebouw. Tot deze goedkeuring verleend is, zijn alle uitgebrachte aanbiedingen geheel vrijblijvend.