Basicweg 7
3821 BR Amersfoort

€ 40.000

Per jaar
Foto‘s (22)   Terug naar overzicht

Kenmerken

Kantoorruimte
Bestaande bouw
1991-2000
Op bedrijventerrein
In overleg
Ja
417 m2
55 m2
1
€ 350
Lichtstraten,
Overheaddeuren,
Te openen ramen,
Pantry
Marcel van de Velde | 0334562363



Omschrijving

Het bijzondere gebouw is ontworpen door de architect Ben van Berkel die onder andere ook de Erasmusbrug in Rotterdam heeft ontworpen. 

Omschrijving
Dit gebouw, onder andere het onderkomen van Schipper Bosch, is het eerste gerealiseerde ontwerp van Ben van Berkel. Die later ook bekend is geworden met het ontwerp van de Erasmusbrug. Het gebouw bestaat uit een kantoor, showroom en een timmerwerkplaats voor Karbouw. Bouwbedrijf Karbouw gaat verhuizen en derhalve komt de werkplaats voor verhuur beschikbaar.

Het gebouw valt op door de verdraaide en overstekende verdieping en het materiaal gebruik van beton en horizontaal geribbeld aluminium.

De hal, welke ook uitstekend te gebruiken is als werkplaats, kent een totale oppervlakte van circa 417 m² v.v.o. welke verdeeld is in circa 362 m² bedrijfsruimte en circa 55 m² kantoorruimte op de verdieping. Bij de werkplaats behoort nog een omheind buitenterrein van maar liefst 200 m²!  

De bedrijfsruimte is via de zijkant van het terrein, door middel van een loopdoor, toegankelijk en is onder andere voorzien van verlichting en een grote overheaddeur (4,00 h x 4,00 b). De hoogte van de bedrijfsruimte bedraagt 6,40 en de vrije hoogte is 5,90 meter en onder het kantoor 2,90 meter.

Waar is het object gelegen?
Het gebouw ligt op bedrijventerrein ‘De Hoef’. De Hoef ligt direct aan het knooppunt Hoevelaken (A1/A28) en is daarmee uitstekend bereikbaar. Via afslag 13 Amersfoort-Noord bent u binnen enkele minuten op uw bestemming. Het terrein bevindt zich in het westelijke kwadrant van het verkeersknooppunt Hoevelaken, de kruising van de rijkswegen A1 en A28.

De locatie is zowel met eigen- als openbaar vervoer goed bereikbaar. Aan de rand van het bedrijventerrein is het NS-station Schothorst gesitueerd zodat tevens sprake is van goede ontsluiting met het openbaar vervoer. Bij het station stoppen diverse bussen die een regelmatige dienstregeling onderhouden naar alle delen van de stad. In de nabije omgeving zijn meerdere toonaangevende bedrijven gehuisvest onder andere Raet, Rabobank Amersfoort Eemland, Pot verhuizingen, Vereniging Eigen Huis, VDL, DHL, Sligro, Liebherr Nederland B.V., Avis Autoverhuur, Regus, en Dr. Oetker Nederland B.V.

Wat huur ik?
Bedrijfsruimte begane grond                          circa 362 m² v.v.o.
Kantoorruimte 1e verdieping                          circa   55 m² v.v.o.
Totaal                                                                   circa   417 m² v.v.o.

Buitenruimte                                                      circa 200 m²

Waar mag ik het voor gebruiken?
Bij de gemeente Amersfoort valt het onderhavige onroerend goed in het vigerende bestemmingsplan Bedrijventerreinen e.o. en snelwegen. De bestemming van het perceel is: Bedrijventerrein 4 (De Hoef) en heeft de Functieaanduiding: Bedrijf tot en met categorie 4.

Hoe wordt het opgeleverd?
In de huidige staat, met onder andere de navolgende voorzieningen:

Overheaddeur met loopdeur (4,00h x 4,00 b);
Infrarood verwarming;
C.V. installatie gekoppeld aan radiatoren;
Toilet en urinoir;
Alarm met zonebewaking.

Is er parkeergelegenheid aanwezig?
Er is voldoende parkeergelegenheid op eigen terrein aanwezig.

Wat is de huurprijs?
€ 40.000,- per jaar, te vermeerderen met BTW.

Welke diensten krijg ik geleverd en wat kost het?
De servicekosten is op basis van verrekenbaar voorschot, betreffende; 

- D.m.v. tussenmeters levering gas, water en elektra van het gehuurde;
- Onderhoud tuin / terrein / parkeerplaatsen;
- Onderhoud en periodieke controle C.V. installatie;
- Onderhoud en periodieke controle infrarood verwarming;
- Onderhoud en periodieke controle alarminstallaties en abonnementsgelden;
- Onderhoud en periodieke controle overheaddeur;
- Naamsaanduiding zuilen en bewegwijzering (eenmalig voor rekening van verhuurder);
- Onderhoud buitenverlichting;
- Ongediertebestrijding;
- Schoonhouden van daken en goten; 
- Glasbewassing;
- Schoonmaak gevel (niet beglazing);
- Onderhoud en periodieke controle brandslanghaspels of blussers;
- Vuilafvoer bedrijfs-/ papierafval;
- Herstel inbraakschade;
- Glasverzekering;
- Administratiekosten ad. 5% over de vergoeding van leveringen en diensten.
 
De hoogte van de servicekosten zullen nader tussen partijen worden bepaald.

Betaling per maand of kwartaal?
Per maand/kwartaal (in overleg), vooruit te betalen.

Hoe lang moet ik huren?
Verhuurder opteert voor huurperioden van 5 jaar, maar andere termijn zijn in overleg bespreekbaar.

Is er BTW verschuldigd?
Er is sprake van een BTW-belaste verhuur.

Per wanneer kan ik het huren?
In overleg.

Huurprijsaanpassing
De huurprijs zal jaarlijks, per 1 januari, worden aangepast overeenkomstig de maandprijsindexering volgens de CBS-cijfers ‘’alle huishoudens’’.

Moet ik een garantie stellen?
Bankgarantie/waarborgsom ter grootte van een bruto betalingsverplichting van drie maanden huur inclusief servicekosten en BTW.

Welk huurregime is van toepassing?
De te sluiten huurovereenkomst zal worden opgemaakt conform het model welke door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) op 30-1-2015 is vastgesteld en op 17-2-2015 is gedeponeerd bij de griffie van de rechtbank te Den Haag en aldaar ingeschreven onder nummer 15/20 tevens gepubliceerd op de website met aanvullende en bijzondere bepalingen door verhuurder.

Wat is de procedure?
Eventuele huurtransacties dienen ter goedkeuring voorgelegd te worden aan opdrachtgever c.q. eigenaar van het gebouw. Tot deze goedkeuring verleend is, zijn alle uitgebrachte aanbiedingen geheel vrijblijvend.

Meer informatie of een afspraak inplannen?
Voor nadere informatie en/of bezichtigingen kunt u een afspraak maken met:
sbnl – goed vastgoed
Basicweg 7, 3821 BR Amersfoort
Telefoon: 033 456 23 63

 



Dit bedrijf bezichtigen in Amersfoort?

Delen

Contact

Postbus 1292
3800 BG Amersfoort
Basicweg 7
3821 BR Amersfoort

Makelaardij

(033) 456 23 63
info@sb.nl

Beheer

(033) 456 23 63
tbo@sb.nl

Administratie

(033) 456 14 60
factuur@sb.nl